Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 31 stycznia 2025 14:00
Przeczytaj!
Reklama

Jak wykorzystać sztuczną inteligencję w logistyce? 5 sposobów

W dobie coraz większej konkurencji i rosnących wymagań rynku firmy logistyczne napotykają coraz więcej wyzwań. Jednocześnie pojawiają się nowe technologie i rozwiązania, które pomagają tym wyzwaniom skutecznie sprostać. Wiele z nich opiera się na wykorzystaniu sztucznej inteligencji. Sprawdź, jakie zastosowanie znajduje AI w logistyce.
  • 08.05.2024 06:10
  • Autor: Grupa tipmedia
Jak wykorzystać sztuczną inteligencję w logistyce? 5 sposobów

Rola sztucznej inteligencji w logistyce

Sztuczna inteligencja wykorzystuje algorytmy i maszynowe uczenie w celu m.in. usprawniania procesów logistycznych, zarządzania zapasami, realizacji zamówień, poprawy wydajności, obniżenia kosztów itp. Choć dla wielu AI w logistyce wciąż brzmi jak pieśń przyszłości, tak naprawdę jest to realne narzędzie, już teraz wykorzystywane przez wiele firmy. Przyjrzyjmy się zatem pięciu sposobom na użycie AI w branży logistycznej.

Automatyzacja i usprawnienie procesów logistycznych

Jednym z najważniejszych zastosowań sztucznej inteligencji jest automatyzacja powtarzalnych czynności. Pozwala to na znaczną oszczędność czasu i minimalizuje liczbę błędów wynikających z czynnika ludzkiego. Takie usprawnienie może obejmować m.in. pakowanie, sortowanie, etykietowanie, ale też analizę danych w celu przewidywania zakupów i ustalenie wymaganej ilości zapasów.

Prognozowanie sprzedaży

Na podstawie danych z różnych źródeł, m.in. historycznych danych dotyczących sprzedaży, trendów rynkowych, a nawet informacji z mediów społecznościowych, AI prognozuje popyt, a co za tym idzie pozwala na optymalne zarządzanie zapasami. Dzięki temu poprawia się wydajność łańcucha dostaw i przyśpiesza realizacja zamówień.

Zarządzanie zapasami

AI pozwala na podejmowanie lepszych decyzji dotyczących zarządzania zapasami dzięki analizie bieżących stanów, wglądu w popyt i podaż itp. Sztuczna inteligencja przejmuje kontrolę zapasów, uzupełnianie produktów, zamawianie itp. Rozwiązanie to pozwala na zwiększenie precyzji, skrócenie czasu dostaw oraz ograniczenie problemu nadmiernych i niewystarczających zapasów.

Optymalizacja tras w łańcuchu dostaw

Sztuczna inteligencja opracowuje najbardziej efektywny sposób dostawy towaru. Uwzględnia przy tym szereg czynników, takich jak długość trasy, zużycie paliwa, opłaty, warunki drogowe itp. W rezultacie trasy dostawy stają się szybsze i bezpieczniejsze, a koszty – zredukowane do minimum.

Przewidywanie konserwacji

Regularna konserwacja pozwala zachować ciągłość łańcucha dostaw, unikać przestojów i kosztów związanych z naprawą maszyn. Sztuczna inteligencja na podstawie różnych danych analizuje aktualne potrzeby i przewiduje, w jakim czasie dany element magazynu będzie wymagał konserwacji.

Czy człowiek wciąż jest potrzebny?

Sztuczna inteligencja wprowadza wiele rewolucyjnych rozwiązań w branży logistycznej. Warto otworzyć się na nowe technologie i wdrożyć w firmie przynajmniej część z nich. Oczywiście AI nigdy nie zastąpi w pełni człowieka. Decyzją, która wymaga rzeczowej analizy ludzkich specjalistów, jest np. wybór lokalizacji magazynu. W tym wypadku firmy również dysponują pomocnymi narzędziami. Jednym z nich jest wyszukiwarka obiektów magazynowych Panattoni. Pozwala ona na sprawne wyszukanie odpowiedniej przestrzeni dla danej firmy, np. tutaj w województwie podlaskim: https://panattonieurope.com/pl-pl/znajdz-nieruchomosc?region=podlasie . Nowe technologie w połączeniu z ludzkim doświadczeniem i intelektem pozwalają na skuteczne zarządzanie magazynem i łańcuchem dostaw!

Artykuł sponsorowany


Reklama
pochmurnie

Temperatura: 13°C Miasto: Krosno

Ciśnienie: 1022 hPa
Wiatr: 16 km/h

Reklama
Ostatnie komentarze
Autor komentarza: Staż 1980+Treść komentarza: Trzeba porawić częsttliwość kursowania MKS na linii nr 5 (Sanok-Zagórz) bo w niedzielę i święta jest tylko 4 kursy dziennie. Samorządy Sanoka i Zagórza nie potrafią się dogadać a mieszkańcy obu miast stają się zakładnikami tych decyzji. Sprawę pogarsza bardzo słaba alternatywa kolejowa (2 pociagi pośpieszne TLK) i 2 kursy pośpieszne autobusów dalebobieżnych. To nie rowiązuje sprawy dla osób, które nie mają samochodu, starszych i młodzieży!Data dodania komentarza: 21.04.2022, 13:34Źródło komentarza: Serwis informacyjny 2022-04-15Autor komentarza: Staż 1980+Treść komentarza: Trzeba porawić częsttliwość kursowania MKS na linii nr 5 (Sanok-Zagórz) bo w niedzielę i święta jest tylko 4 kursy dziennie. Samorządy Sanoka i Zagórza nie potrafią się dogadać a mieszkańcy obu miast stają się zakładnikami tych decyzji. Sprawę pogarsza bardzo słaba alternatywa kolejowa (2 pociagi pośpieszne TLK) i 2 kursy pośpieszne autobusów dalebobieżnych. To nie rowiązuje sprawy dla osób, które nie mają samochodu, starszych i młodzieży!Data dodania komentarza: 21.04.2022, 13:34Źródło komentarza: Serwis informacyjny 2022-04-15Autor komentarza: SASTreść komentarza: Dlaczego zawieszono prace przy budowie łącznika do Ronda Beksińskiego w Sanoku?Data dodania komentarza: 14.09.2020, 09:52Źródło komentarza: Serwis informacyjny 2020-09-08Autor komentarza: SASTreść komentarza: Dlaczego zawieszono prace przy budowie łącznika do Ronda Beksińskiego w Sanoku?Data dodania komentarza: 14.09.2020, 09:52Źródło komentarza: Serwis informacyjny 2020-09-08Autor komentarza: ŁącznikTreść komentarza: A jak przebiega w Sanoku budowa łącznika od Ronda Beksińskiego do obwodnicy? Data dodania komentarza: 30.07.2020, 13:43Źródło komentarza: Serwis informacyjny 2020-07-10Autor komentarza: ŁącznikTreść komentarza: A jak przebiega w Sanoku budowa łącznika od Ronda Beksińskiego do obwodnicy? Data dodania komentarza: 30.07.2020, 13:43Źródło komentarza: Serwis informacyjny 2020-07-10
Reklama