Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
wtorek, 4 lutego 2025 01:05
Przeczytaj!
Reklama

Wiosenny przegląd i serwis Ursusa

Zbliżająca się wiosna oznacza, że już niedługo ciągniki rolnicze będą intensywnie wykorzystywane. Dlatego też dobrym pomysłem jest przeprowadzić przedwiosenny serwis. Dzięki temu traktor z pewnością nie ulegnie żadnej awarii w trakcie rozpoczynającego się sezonu. Podpowiadamy na jakie elementy zwrócić uwagę, co warto wymienić oraz jakie części zamienne zakupić, by nie pozwolić się zaskoczyć żadnej awarii przez cały rok.
  • 31.03.2021 14:00
  • Autor: Grupa Tipmedia
Wiosenny przegląd i serwis Ursusa

Silnik i skrzynia biegów

Jeżeli w silniku naszego Ursusa dawno nie był wymieniany olej, wiosna to najlepszy moment by przeprowadzić tę operację. Zanim dokonamy spuszczenia starego płynu, powinniśmy porządnie rozgrzać ciągnik. Warto wykonać jakąś cięższą pracę, na przykład przewieźć pełną przyczepę drewna, albo przeprowadzić orkę wiosenną. Tuż po powrocie do gospodarstwa, podstawiamy naczynie i spuszczamy stary olej. Przed wlaniem nowego warto odczekać chwilę, aż silnik nieco się wychłodzi. Uważajmy, by podczas spuszczania starego, gorącego oleju nie poparzyć się. Nie zapomnijmy o wymianie filtra olejowego, który jest niezmiernie istotny jeśli chodzi o zachowanie czystości układu smarowania oraz odpowiedniego ciśnienia podczas pracy traktora.

Ursus zaleca wymianę oleju w skrzyni biegów co kilka tysięcy motogodzin, zależnie od konkretnego ciągnika. Trzeba jednak wiedzieć, że olej ten spełnia również swoje zadanie w hydraulice ciągnikowej, która obsługuje podnośnik trójpunktowego układu zawieszenia (TUZ), a także ewentualną hydraulikę zewnętrzną (przyczepy lub TUR-a). Jeżeli podnośnik nie ma już takiej siły jak kiedyś, powinniśmy koniecznie dokonać wymiany oleju w skrzyni i okres wiosenny jest najlepszy jeśli chodzi o tego typu akcję. Podobnie jak w przypadku silnika, powinniśmy znacznie rozgrzać ciągnik przed przystąpieniem do operacji. Pamiętajmy o filtrze układu hydrauliki, który należy wyczyścić lub wymienić na nowy, zależnie od posiadanego modelu Ursusa.

Układ paliwowy i dolotowy

Nie można też zapomnieć o sprawdzeniu układu paliwowego. Każdy Ursus posiada silnik diesla, do którego ropa dopływa ze zbiornika poprzez zaworek odcinający, przewód gumowy oraz zespół filtrów. Aby zapewnić dobrą pracę traktora przez cały sezon, powinniśmy obowiązkowo te filtry wymienić. Warto również zakupić zapasowy komplet wkładów, ponieważ nigdy nie możemy być pewni czy nie ulegną one zatkaniu w trakcie sezonu. Wymiana filtrów powinna być połączona z dokładnym wyczyszczeniem ich obudów, ponieważ często zbierają się tam różnego rodzaju zanieczyszczenia, które później mogłyby zostać zaciągnięte do pompy wtryskowej i uszkodzić ją.

W układzie dolotowym praktycznie każdego traktora znajduje się cyklonowy (olejowy, mokry) filtr powietrza. Nie inaczej jest w przypadku Ursusów krajowej produkcji. Zanim rozpoczniemy prace polowe, warto ten filtr dokładnie wyczyścić. Jeżeli wkłady filtrujące są już mocno zużyte, powinniśmy dokonać ich wymiany na nowe. Olej, w którym powinny zbierać się zanieczyszczenia, trzeba koniecznie wymienić. Tu na szczęście nie czekają nas żadne dodatkowe koszty, ponieważ istotne jest tylko to, by lustro płynu było na odpowiednim poziomie. Można wykorzystać nawet stary olej przepracowany z silnika bądź skrzyni biegów. Tak przygotowany Ursus z pewnością będzie nam wiernie i bezawaryjnie służył przez cały rok.

Materiał Partnera


Reklama
zachmurzenie małe

Temperatura: -1°C Miasto: Krosno

Ciśnienie: 1031 hPa
Wiatr: 5 km/h

Reklama
Ostatnie komentarze
Autor komentarza: Staż 1980+Treść komentarza: Trzeba porawić częsttliwość kursowania MKS na linii nr 5 (Sanok-Zagórz) bo w niedzielę i święta jest tylko 4 kursy dziennie. Samorządy Sanoka i Zagórza nie potrafią się dogadać a mieszkańcy obu miast stają się zakładnikami tych decyzji. Sprawę pogarsza bardzo słaba alternatywa kolejowa (2 pociagi pośpieszne TLK) i 2 kursy pośpieszne autobusów dalebobieżnych. To nie rowiązuje sprawy dla osób, które nie mają samochodu, starszych i młodzieży!Data dodania komentarza: 21.04.2022, 13:34Źródło komentarza: Serwis informacyjny 2022-04-15Autor komentarza: Staż 1980+Treść komentarza: Trzeba porawić częsttliwość kursowania MKS na linii nr 5 (Sanok-Zagórz) bo w niedzielę i święta jest tylko 4 kursy dziennie. Samorządy Sanoka i Zagórza nie potrafią się dogadać a mieszkańcy obu miast stają się zakładnikami tych decyzji. Sprawę pogarsza bardzo słaba alternatywa kolejowa (2 pociagi pośpieszne TLK) i 2 kursy pośpieszne autobusów dalebobieżnych. To nie rowiązuje sprawy dla osób, które nie mają samochodu, starszych i młodzieży!Data dodania komentarza: 21.04.2022, 13:34Źródło komentarza: Serwis informacyjny 2022-04-15Autor komentarza: SASTreść komentarza: Dlaczego zawieszono prace przy budowie łącznika do Ronda Beksińskiego w Sanoku?Data dodania komentarza: 14.09.2020, 09:52Źródło komentarza: Serwis informacyjny 2020-09-08Autor komentarza: SASTreść komentarza: Dlaczego zawieszono prace przy budowie łącznika do Ronda Beksińskiego w Sanoku?Data dodania komentarza: 14.09.2020, 09:52Źródło komentarza: Serwis informacyjny 2020-09-08Autor komentarza: ŁącznikTreść komentarza: A jak przebiega w Sanoku budowa łącznika od Ronda Beksińskiego do obwodnicy? Data dodania komentarza: 30.07.2020, 13:43Źródło komentarza: Serwis informacyjny 2020-07-10Autor komentarza: ŁącznikTreść komentarza: A jak przebiega w Sanoku budowa łącznika od Ronda Beksińskiego do obwodnicy? Data dodania komentarza: 30.07.2020, 13:43Źródło komentarza: Serwis informacyjny 2020-07-10
Reklama