„Stoi przed nami zadanie przygotowania koncepcji programowej budowy drogi na niełatwym odcinku - od węzła Dukla do granicy ze Słowacją. Planowana inwestycja ma przebiegać przez teren wymagający budowy obiektów inżynieryjnych takich jak estakady, wiadukty czy most. Ponadto dotyczy obszarów chronionych. Wykorzystamy nasze wieloletnie doświadczenie i wiedzę ekspercką, aby zaproponować rozwiązanie, które będzie odpowiadało potrzebom regionu, okolicznych mieszkańców, a przede wszystkim będzie spełniało swoje zasadnicze funkcje korytarza transportowego. Liczymy na dobrą współpracę z GDDKiA” - zaznaczył prezes Multiconsult Polska Jarosław Wielopolski.
"Podpisana dzisiaj umowa jest kolejnym krokiem do spełnienia marzeń mieszkańców Podkarpacia, ale także wszystkich kierowców podróżujących na kierunku północ-południe. Na całym odcinku S19 od Rzeszowa do granicy państwa w Barwinku trwają już prace koncepcyjne, które po zakończeniu pozwolą na ogłoszenie przetargu na projekt i budowę szlaku Via Carpatia. Droga ekspresowa S19 to priorytetowa inwestycja dla polskiego rządu i bardzo ważna trasa dla transportu międzynarodowego, dlatego tak istotne jest, abyśmy domknęli jej realizację" - powiedział Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury.
"W tym roku to już kolejna ważna decyzja w zakresie budowy S19 między Babicą a Barwinkiem. Dwa miesiące temu podpisano umowę na przygotowanie koncepcji programowej na odcinku Babica-Domaradz, a następnie także dla dwóch kolejnych odcinków, tj. węzeł Domaradz - węzeł Miejsce Piastowe oraz węzeł Miejsce Piastowe - węzeł Dukla" - mówi Tomasz Poręba.
Odcinki drogi ekspresowej S19 od węzła Babica przez węzły Domaradz, Miejsce Piastowe i Dukla aż do Barwinka o łącznej długości 75 km, stanowiące część szlaku Via Carpatia, przewidziane są do realizacji w systemie "projektuj-buduj". Droga będzie posiadać przekrój poprzeczny dwujezdniowy, po dwa pasy ruchu w każdym kierunku. W ramach podpisanych umów zostanie przygotowane m.in. kompleksowe rozpoznanie geologiczne, analiza i prognoza ruchu, wariantowe rozwiązania techniczne planowanej drogi wraz z obiektami inżynierskimi, opracowania ekonomiczno-finansowe, analiza zagrożenia powodziowego oraz organizacja i bezpieczeństwo ruchu. Rozwiązania projektowe Koncepcji Programowej pozwolą na opracowanie Programu Funkcjonalno - Użytkowego, w oparciu o który zostanie wyłoniony przyszły Wykonawca drogi ekspresowej S19.
Komentarze