Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 31 stycznia 2025 07:06
Przeczytaj!
Reklama

„Wielki Szlak Himalajski 2015 – 2019”

W listopadzie w ramach Krośnieńskich spotkań z podróżnikami spotkamy się z Bartoszem Malinowskim, który wraz z Joanną Lipowczan realizują projekt znany pod nazwą „Wielki Szlak Himalajski 2015 – 2019”. Ideą projektu jest przejście kolejnych pasm Himalajów jednym z najdłuższych i najwyżej położonych szlaków pieszych na świecie.
„Wielki Szlak Himalajski 2015 – 2019”

W pierwszym jego etapie trwającym 120 dni podróżnicy przeszli 1700 km. Były to wymagające, miejscami niemal nieprzebyte szlaki Nepalu. W drugim etapie – między czerwcem a październikiem 2017 r. – ruszyli w góry ciągnące się przez Kaszmir i Indie. Trasa drugiego etapu przejścia Wielkiego Szlaku Himalajskiego to wędrówka, w której bardzo rzadko spotyka się turystów, lecz także nie spotyka się prawie miejscowej ludności. Trawers indyjskich Himalajów, jak się okazało, to przygoda pełna zwrotów akcji, bogata w zachwyty nad pięknem krajobrazów, ale też obfitująca w trudy codziennego życia długodystansowego trekkera. Trasa przez Himalaje Kaszmiru i Indii nie jest oficjalnie wytyczona ani oznaczona w terenie, więc podróżnicy co chwilę musieli się decydować na wybranie właściwej drogi. Nawigowanie wiązało się więc ze stosowaniem sztuczek takich jak tropienie szlaków karawan, odszukiwanie słabo widocznych ścieżek lub schodzenie w dół rzek, nad którymi znajdowały się osady. Brak wyraźnej drogi nie był jedynym problemem. Na podróżników czekały szczeliny na lodowcach i spływające z nich lodowate rzeki, pozbawione jakichkolwiek mostów. Problemem był także brak łączności ze światem. Zakaz używania w Indiach telefonów satelitarnych sprawił, że Polacy mogli polegać tylko na sobie, a ryzyko związane z przedsięwzięciem musiało być wkalkulowane i zaakceptowane jeszcze przed startem wyprawy. Obecnie Asia i Bartosz planują kolejne etapy Wielkiego Szlaku Himalajskiego w Bhutanie i Pakistanie.

 

Na prelekcję zapraszamy 5 listopada 2018 r. o godz. 18.00 do Piwnicy PodCieniami w Krośnie (Rynek 5). Organizatorem spotkań jest Muzeum Rzemiosła w Krośnie. Patronat medialny objęli: Polskie Radio Rzeszów, Tygodnik Nowe Podkarpacie, portale Krosno24, Imprezy Podróżnicze, a także portal i telewizja tvPodkarpacie.pl. Projekt realizowany jest przy pomocy finansowej Miasta Krosna. Na spotkanie obowiązują bilety wstępu w cenie 2,00 zł i 1,00 (dla posiadaczy Krośnieńskiej Karty Mieszkańca).

 

Więcej informacji na: http://wielkiszlakhimalajski.pl/ i https://www.facebook.com/wielkiszlakhimalajski/

 

Bartosz Malinowski – przewodnik górski. Pracuje w Himalajach Nepalu jako lider, organizator trekkingów i wypraw i jako przewodnik górski. W 2007 pokonał pieszo 2500 km podążając Łukiem Karpat z południowej Rumunii do Bratysławy. W 2010 roku współorganizował wyprawę śladami wielkiej ucieczki z sowieckiego łagru Witolda Glińskiego Long Walk Expedition z Jakucka do Kalkuty w Indiach. Przez 6 miesięcy przemierzył 8 tys. km przez Jakucję, Syberię, Mongolię, Chiny, Tybet, Nepal i Himalaje nadając stałe relacje dla Programu Trzeciego Polskiego Radia. Obserwuje i śledzi zmiany zachodzące życiu nomadów w Mongolii w Azji Centralnej i Afganistanie. W 2013 roku przeszedł Chadar – lodową drogę po zamarzniętej rzece Zanskar w Himalajach Indyjskich. Pomysłodawca i koordynator programu Wielki Szlak Himalajski 2015 - 2019 w ramach którego przemierzył wraz z Joanną Lipowczan ponad 2500 km trawersując Himalaje Nepalu, Indii, Kaszmiru. Obecnie planuje kolejne etapy Wielkiego Szlaku Himalajskiego w Bhutanie i w Pakistanie.

 

fot. i info: Muzeum Rzemiosła w Krośnie

 

 



Podziel się
Oceń

Komentarze

Reklama
zachmurzenie duże

Temperatura: 4°C Miasto: Krosno

Ciśnienie: 1020 hPa
Wiatr: 10 km/h

Reklama
Ostatnie komentarze
Autor komentarza: Staż 1980+Treść komentarza: Trzeba porawić częsttliwość kursowania MKS na linii nr 5 (Sanok-Zagórz) bo w niedzielę i święta jest tylko 4 kursy dziennie. Samorządy Sanoka i Zagórza nie potrafią się dogadać a mieszkańcy obu miast stają się zakładnikami tych decyzji. Sprawę pogarsza bardzo słaba alternatywa kolejowa (2 pociagi pośpieszne TLK) i 2 kursy pośpieszne autobusów dalebobieżnych. To nie rowiązuje sprawy dla osób, które nie mają samochodu, starszych i młodzieży!Data dodania komentarza: 21.04.2022, 13:34Źródło komentarza: Serwis informacyjny 2022-04-15Autor komentarza: Staż 1980+Treść komentarza: Trzeba porawić częsttliwość kursowania MKS na linii nr 5 (Sanok-Zagórz) bo w niedzielę i święta jest tylko 4 kursy dziennie. Samorządy Sanoka i Zagórza nie potrafią się dogadać a mieszkańcy obu miast stają się zakładnikami tych decyzji. Sprawę pogarsza bardzo słaba alternatywa kolejowa (2 pociagi pośpieszne TLK) i 2 kursy pośpieszne autobusów dalebobieżnych. To nie rowiązuje sprawy dla osób, które nie mają samochodu, starszych i młodzieży!Data dodania komentarza: 21.04.2022, 13:34Źródło komentarza: Serwis informacyjny 2022-04-15Autor komentarza: SASTreść komentarza: Dlaczego zawieszono prace przy budowie łącznika do Ronda Beksińskiego w Sanoku?Data dodania komentarza: 14.09.2020, 09:52Źródło komentarza: Serwis informacyjny 2020-09-08Autor komentarza: SASTreść komentarza: Dlaczego zawieszono prace przy budowie łącznika do Ronda Beksińskiego w Sanoku?Data dodania komentarza: 14.09.2020, 09:52Źródło komentarza: Serwis informacyjny 2020-09-08Autor komentarza: ŁącznikTreść komentarza: A jak przebiega w Sanoku budowa łącznika od Ronda Beksińskiego do obwodnicy? Data dodania komentarza: 30.07.2020, 13:43Źródło komentarza: Serwis informacyjny 2020-07-10Autor komentarza: ŁącznikTreść komentarza: A jak przebiega w Sanoku budowa łącznika od Ronda Beksińskiego do obwodnicy? Data dodania komentarza: 30.07.2020, 13:43Źródło komentarza: Serwis informacyjny 2020-07-10
Reklama