Przewodnik
W zabytkowych miejscach i obszarach uznanych za cenne pod względem turystycznym najczęściej pojawia się przewodnik. Pokazuje on grupom wycieczkowym z rożnych zakątków świata walory danego miejsca, opowiada jego historię, odpowiada na pytania, a także oprowadza po innych lokalnych atrakcjach. By móc płynnie poruszać się w swoim zawodzie i przekazywać wiedzę, musi on znać co najmniej dwa języki obce. Pomoże mu to wziąć pod swoje skrzydła znacznie bardziej zróżnicowane grupy turystów oraz prawidłowo zrealizować powierzone zadania.
Call-center
Pracownicy call center, czyli telefonicznej obsługi klienta, kojarzą nam się przeważnie z telefonami o różnych porach dnia i nocy oraz zachęcaniem do skorzystania z ubezpieczenia bądź wzięcia kredytu. Praca w centrum połączeń bynajmniej nie sprowadza się tylko do akcji marketingowych i nie ogranicza się do granic Polski. Aby móc pracować w prestiżowym call center o zasięgach międzynarodowych, warto znać co najmniej dwa języki obce. Szczególnie punktowane są języki, którymi posługuje się niewiele osób, np. hebrajski.
Kelner
Mimo iż niektóre oferty pracy w charakterze kelnera nie wymagają znajomości języka obcego, warto podszlifować swoje umiejętności przed ubieganiem się o taką posadę. Pracownik, który zna w stopniu komunikatywnym dany język obcy może o wiele łatwiej porozumieć się z klientem i zapewnić mu kompleksową obsługę. W przypadku kelnera procentować będzie to większym napiwkiem bądź pochwałą przekazaną kierownikowi restauracji.